mandag 5. april 2010

Når ikke mamma og pappa er morsomme nok,

så må vi ty til andre ting å gjøre.

Det er ikke vanskelig å se at vi allerede sliter med å stimulere Viktor nok. Han trenger nye utfordringer og opplevelser nå. Og sosialt samvær med andre barn. Å begynne i barnehagen til høsten tror jeg blir gull verdt. Jeg kan forstå at noen synes det er for tidlig for enkelte unger å begynne i barnehagen når de er ett år, men det gjelder ikke vår sønn.

I dag dro vi til Zitrus Lekeland for å leke litt. Viktor krabbet rundt i storform! Vi rutsjet og hoppet på trampoline. Jeg hopper ikke så mye trampoline da, av ganske tydelige grunner. *fnis*

Viktor ble også dyttet og slått i ansiktet av ei lita jente på 2 år. Det var ikke like gøy. Men mammaen til jenta kom og fikk jenta til å be om unnskyldning. Så hun strøk på kinnet til Viktor og sa: Innskjil bebis. Da var alt glemt.
Blir vel en del sånn til høsten.

Her kommer noen bilder av den siste påskefeiredagen for i år.

I ballbassenget med mamma.


På trampolina med pappa. (oi, så lite. Trykk på bildet, så blir det større)


Moro i lekeland!


En liten tvangskos av mamma. Det må til synes jeg...

Å ja. Har glemt å oppdatere hvordan det går med Sove-hele-natta-gjennom-i-egen-seng-kampen.
Han våkner fortsatt en eller to ganger på natta. Men da legger vi han bare ned, inn med smokken også sovner han. Heldigvis sluttet med party i et par timer midt på natta.
Så det har bedret seg.
Men han er oppe mye tidligere da. Nå er det morgen klokken 06.00. Noe som forsåvidt er greit nok, hadde han vært helt uthvilt. Men etter vi har vært oppe en times tid så blir han stuptrøtt og skal sove litt igjen.

Alt i alt så synes jeg dette er en bedre rutine for oss. Jeg kan gladelig stå opp klokken 06.00 så lenge jeg får sove på natta! :)

2 kommentarer:

  1. Å leke er gøy!!! :D
    Så fine bilder...ser at dere koser dere alle mann + dame! Og ja! Tvangskos må til innimellom. De ungene må lære seg til at kos er obligatorisk frem til de blir 18. Da kan vi desverre ikke bestemme lengre...

    Godt å få litt mer søvn om natta og...den gravide trenger vel all den tid i senga hun kan få! ;)

    SvarSlett
  2. inskjill baby !! ntåw :D

    SvarSlett