fredag 23. april 2010

Jeg må være tidenes verste blogger

Nesten ei uke siden forrige oppdatering.. Det er rett og slett for dårlig!

Men nå skal jeg komme med noen unnskyldninger og litt oppdateringer.

Jeg har vært veldig sliten denne uka. Jeg merker at jeg nå straks går inn i den høygravide perioden. Å være hjemme med en ettåring er ikke bare-bare i min tilstand. Og det er selvfølgelig ikke hans skyld!
Samvittigheten er heller ikke med på min side. Jeg burde kommet oss ut mer. Trillet lange turer, sett folk og vært mer sosial. Men med et bekken som streiker bare jeg tar på meg sokker så blir det vanskelig. Jeg har overhode ikke noe energi igjen når Magnus kommer hjem i 16-tiden.

Huff, ble mye syting dette. Litt godt å få det ut.

Over til noe annet! Viktor var på ettårskontroll på onsdagen. Han er så klart perfekt på alle mulige måter. Topp-score på alt! Han veier nå 11 kg og er 79,5 cm lang! En lang og slank gutt.
Duste-sprøytene ble tatt og både Viktor og jeg gråt. Han gråt i 30 sekunder, jeg tørket fortsatt tårer på hjemveien..... *kremt*hormoner*kremt* Veldig bra mormor var med!

Soving ja... Det har sklidd helt ut! Aner ikke hvorfor, da vi har vært så flinke til å opprettholde rutiner og ikke latt han sove hos oss. Nå er det hyling i mange timer på natta igjen. Vi får vel bare holde oss harde, men det begynner å føles litt nytteløst. Jeg kan ikke stå timesvis over senga hans pga. diverse åpenlyse grunner, så Magnus tar kampen. Hver natt stakkars. Det er ikke sjeldent han drar på jobb etter kun et par times søvn. Han er en engel! Skal sies at jeg sover heller ikke noe særlig de nettene han står å hyler. Det ligger nok i en mors natur å være våken av bekymring når ungen gråter.

Nei, nok fra meg nå. Jeg skal slenge føttene oppi sofaen (resten av kroppen får også bli med) og nyte at det er helg. Vi var åtte mødre og åtte herlige 1åringer her i dag. Felles 1årsfeiring. Så nå er vi rimelige utslitte hele gjengen! :) Skal slenge ut noen bilder etterhvert.

Ha en flott helg!

5 kommentarer:

  1. God helg snuppa! =) stå på videre med kampen med sovingen!

    SvarSlett
  2. Du er flinkere til å oppdatere bloggen enn hva jeg er! :) Var kjempekos å se dere i dag :)

    SvarSlett
  3. Du er ikke den aller, aller, aller verste.... ;)

    Godt å ha bloggen til å blåse ut litt på! Du skal ikke ha dårlig samvittihget vettu.. Må passe på deg selv og den lille bolla i magen! Flink mann du har da, som er opp om natta. Det er drit det. Håper Viktor kommer inn i vanlig sovemodus ettehvert da.

    God helg! :)

    SvarSlett
  4. God helg til deg også, Elise :)

    Ja, Merethe. Veldig koselig å se dere i dag. Håper snuppa di er i bedre form.

    Lina: Han har blitt forkjøla, stakkars. Helt tett nese i kveld. Så da har han sikkert hatt vondt i bihulene og muskelsmerter de siste dagene. Det bruker jeg å ha før snørra kommer....

    SvarSlett
  5. Skulle ønske jeg tatt en del for deg! Du vet det er bare å si fra om du trenger hjelp til noe. Om du og M vil gjøre noe for dere selv en dag er Ve mer enn velkommen å være litt sammen med oss altså :)

    Var fint å se dere i dag, sorry for at jeg dro så tidlig, men hodepina har akkurat gitt seg. Jeg tror jeg brygger på noe og det er ikke øl, for å sirre sånn!

    Sushi skal du få anytime ;)

    SvarSlett