torsdag 15. april 2010

Baby i seteleie

Jeg var på svangerskapskontroll i går. Blodtrykk, urin og vannmengde var bare flott. Hjertelyden var sterk og fin.
Jeg har fått bekkenløsning og ble henvist til fysioterapeut og beskjed om å ikke dytte handlevogner, vogner, gå korte skritt og ikke løfte noe særlig. Ha-ha! Jeg så på legen og sa: Ehh, du vet jeg har en 1åring jeg er hjemme med hele dagen? Da blir det både dytting av vogn og mye løfting.
Han humret litt og sa at jeg måtte prøve å ta det litt med ro. Og sa også at det er en grunn til at gravide som jobber skal hvile seg tre uker før termin. Derfor anbefalte han at min kjære samboer prøver det han kan for å avlaste meg de siste ukene. Vi får se. Magnus får kanskje tatt seg fri et par uker før termin. Det er jo bedre enn ingenting. I mellomtiden får jeg lære meg noen triks hos fysioterapeuten.

Babyen ligger fortsatt i seteleie. Eller sitter i seteleie heter det vel. Hvis hun fortsatt gjør det på neste kontroll så må jeg inn på sykehuset for å sjekke og muligens prøve å snu babyen. Kjenner jeg blir litt bekymra over det. Hun har fremdeles god tid til å snu seg, så det er bare å krysse fingrene.

I dag er det skikkelig dårlig vær. Regn og litt kaldt. Ikke noe særlig utevær. Nå leser jeg på nyhetene at det kommer til å dale ned aske over store deler av landet (Takk, Island). Betyr det at det blir uteforbud eller?

1 kommentar:

  1. Uff, det er ikke noe godt med bekkenløsning. Håper du får en ordning på det, slik at du får slappet av litt.

    SvarSlett