torsdag 5. november 2009

Baconsnufse, ribbesnue, svineflu.... (u)kjært barn, mange navn

Ja, i dag ble Viktor vaksinert med den første (av to) svineinfluensavaksinen. Vi møtte opp på helsestasjonen klokken 09.00 og der var det sikkert 100 stk i kø, UTE! Og det blåste og var kaldt.

Heldigvis hadde både smurfen og jeg godt med klær på oss, men tanken på å stå i kø å vente på å bli stukket i flere timer var ikke særlig oppløftende.

Heldigvis fikk vi et ark med et nummer på og beskjed om å komme tilbake klokka 12. Så da dro vi til farmor og farfar for å snylte litt frokost og oldeforeldre-kos. De synes det var så koslig å få besøk av sitt eneste oldebarn så tidlig på morgenen.

Da klokken nærmet seg 12 dro vi tilbake til helsestasjonen. Og der gikk det unna. Rakk ikke ta av meg jakken engang før vi ble shippet inn. Da sprøyta ble satt i det lille låret skrek han. Og han så på meg med øyne som sa: Hvorfor tillater du dama gjør meg vondt, mamma?
Jeg fikk tårer i øyne jeg også. Det er ikke det at jeg er redd for sprøyter selv, men når ungen min gråter av smerte, da blir jeg også lei meg.

Men han gråter bare i fem sekunder da. Så det gikk veldig bra! Det var glemt så fort smokken var på plass. Ingen bivirkninger så langt!

I morgen er en stor dag! For da kommer nemlig farmor og farfar fra Oslo! De skal være her hele helgen og det gleder vi oss veldig til.

Jeg får prøve å komme meg opp litt tidlig i morgen for å rengjøre litt i huset. Jeg gidder ikke ta en sånn vegg-tak-gulv-bakebrød-runde som sist fredag.

Slenger med et par bilder av Viktor som ikke klarer å la være å se på tv.


Men et lite smil klarer vi å gi til kameraet



Ha en fin kveld, folkens.

3 kommentarer:

  1. godt at han ikke skrek mer da :)
    nydelig viktor!!

    kan tenke meg det blir stas med besøk i helgen!! alltid gøy med besteforeldre!!

    og igjen, digger måten du skriver på :P

    SvarSlett
  2. Var veldig koslig å treffe dere idag, skulle ønske vi hadde litt bedre tid....
    Herlig bilde av Viktor-gutten :)

    SvarSlett
  3. Ja, men dere hadde viktige møter å dra på. Men bare si ifra hvis dere vil ha litt pause fra oppussinga, Merethe :) (forresten, kommer ikke inn på bloggen din, vil gjerne)

    Takk, Anette. Ja, det er stas med besteforeldre :D

    SvarSlett