søndag 9. august 2009

Et sunt og bedre liv!

Magnus og jeg har bestemt oss for å gjøre litt (les: MYE) endringer i kostholdet og livsstilen vår. Før jeg ble gravid var vi ganske så flinke til å spise sunt og trene jevnlig. Dette dabbet av i svangerskapet. Mildt sagt.

Nå skal vi prøve å finne tilbake til gode vaner. Lettere sagt enn gjort, da vi har en ny sjef i huset som bestemmer det meste. Men usunne mellommåltid og godterislafsing skal vi kutte ut!
Så får det bli som det blir med jevnlig trening. Jeg går jo mye tur med Viktor i vogna, men vil ikke kalle det trening egentlig. Bare kos :)

Så i dag har vi veid oss, målt midja vår i cm og lagd et skjema med målet vårt. Vi har ikke satt noe tidsgrense på målet, da dette er en livsstilsendring og ikke slanking. Vi har veie- og måledag hver fredag.....

Så i morgen starter det hele!

(i dag har jeg fråtses i cheese doodles... Men ikke si det til noen)

4 kommentarer:

  1. Jeg har trua på dere begge ;)

    SvarSlett
  2. :D Så brs! Det skal jeg huske på i morgen! Enits lager muffins... Jeg elsker muffins! Men skal holde meg i skinnet altså!

    SvarSlett
  3. Høres veldig fornuftig ut med livsstil-endring,og ikke slanking..
    Men husk at når du har VELDIG lyst på noe "usunt",-som f.eks.muffins,eller cheesdoodles,-så skal du tillate deg å smake litt,-ellers blir det en liten besettelse,og man kan finne på å fråtse villt en dag..
    Unn deg en liten smak,-og ikke ha dårlig samvittighet.
    Jeg har drevet på siden januar,og har gått ned ti kilo.
    Har ikke nektet meg å spise godt på resturant,eller smake på gode kaker eller annet godt,-bare med måte.
    I tillegg har jeg kutta ut brød,da jeg har oppdaget at det ikke er bra for magen min,blir veldig oppblåst når jeg spiser brød.
    Spiser fiber-rik,og knekkebrød av og til...men der igjen..har jeg veldig lyst på brød,så tar jeg en skive grovbrød,og koser meg med den.
    Lykke til,Helene,dette greier dere helt fint..bare ha "målet" langt framme:))

    SvarSlett
  4. Takk, Elin! Vi kan ikke kutte ut nei! Da blir vi gæærne til slutt.

    Så flink du er da! 10 kilo er mye! :D

    SvarSlett