onsdag 15. januar 2014

Kontroller til besvær

Det er bare tull at jeg irriterer meg over det. Svangerskapskontroller - et godt og gratis tilbud til alle gravide kvinner i Norge. Kjempebra!

Men jeg som nå bærer på arving nummer tre trenger ikke samtaler om amming og fødsel. Jeg jobber fortsatt 100 % og har to barn i barnehagen. Jeg jobber ikke i nærheten av legekontoret mitt så jeg kan ikke "bare stikke innom" i kontortid.

Det er ikke det at det har vært flust av kontroller til nå. En i uke 12, ultralyden  uke 18 og i dag skal jeg altså på 24-ukerskontroll. Men fra nå blir det hyppigere. Neste er om fire uker allerede! Uke 28, 32, 36, 38, 40 (og 41 + 42 hvis man går over tida).

Bah. Det er litt stress. Hvis jeg skal kun kjenne på kroppen så føler jeg meg bra. Ingen vann i kroppen, han sparker masse, ingen hodepine, søvn får jeg. Litt lavt blodtrykk, men sørger for å leve litt i "slow-motion", så det fungerer fint det også.

Men klart, en urinprøve, måling av blodtrykk og blodprosent gir jo et mye mer sikkert bilde på om at alt er bra enn bare min følelse. Så jeg skal i vei. Jeg har tisset på kopp i morgest.

De er ikke obligatoriske disse kontrollene. Sååå, hvis jeg alt er tipp-topp i dag og jeg ikke føler meg noe verre iløpet av de neste fire ukene, kanskje jeg kan slippe den i uke 28?

Luksusproblem deluxe. Å NEEEI, helsevesenet vil passe på meg og barnet mitt liksom!! Det er supert det. Men du vet.. tidsklemma.. osv.

Unnskyldninger.... I am spoiled.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar