tirsdag 14. september 2010

Høsten er litt koselig

Jeg merker at folk klager på vind, regn og kulde.
Og jeg må innrømme at jeg er en av dem jeg også.
Det er ikke særlig oppløftende når det striregner den dagen du har lovt ungen din en tur på tivoli eller når det blåser sur nordavind rundt hvert hushjørne og dere skulle ut å gå. Takk gud for kjøpesentre og lekeland sier jeg bare!

Men ta i kveld, foreksempel. Regner høljer ned. Bokstavelig talt. Vinden uler og gradestokken viser 10 grader.
Da er det litt koselig å tenne stearinlys, poppe litt popcorn, krype oppi sofaen under ullpleddet og kose seg med noen tv-serier.

Noen ord om barna også, kanskje?

Viktor stortrives i barnehagen. Han gråter verken ved levering eller henting. Han har blitt så flink til å vise hva han vil og forståelsen hans er mye større enn hva vi trodde.
Vi har en billedbok som er veldig populær. Og her en dag spurte jeg: Hvor er eplet? Og han pekte på eplet. Haka mi datt av. Jeg trodde det bare var tilfeldig, så jeg spurte: Hvor er huset? Han pekte på huset. Hvor er traktoren? Han pekte på traktoren... Også videre.... Flinke gutten!



Kristin vokser, gulper, smiler og babler. Mye mer babling på henne enn det Viktor gjorde på denne alderen. Herlig å høre på henne. Snart er hun jo 4 mnd og da har vi tenkt å begynne med litt smaksprøver. Det blir spennende! :)



Kristin liker også å lese bøker.


Det var alt jeg hadde å fortelle i kveld.

1 kommentar:

  1. Aaahw. dei e so søte Helene! Du ha verkeleg ein nusseleg familie! Så bra at det går bra med Viktor i barnehagen! Ja, de var veldig smarte... Har en fetter som tar helt av på det området.. ta f.eks sånne puslespill der figurene har former, første gang pusler han det med onkel, som viser han puslebitene, og han legger de på plass. De andre gangene viser onkel han baksiden på bitene, gjerne opp ned, og likevel skjønner han ke slags figur det er! Dette var i fjor sommer, så han var vel rundt 2 år da =) men blir like overasket hver gang!

    Kristin er super skjønn :) Gøy med babling =)

    SvarSlett