onsdag 24. oktober 2012

Wow..... - hvem hadde ant at det skulle bli sånn?

Sikkert alle de andre som har tatt over et gammelt hus og trodd at 14 dager med maling, sparkling og bytting av det elektriske anlegget holdt.

For det er nemlig ikke bare å sparkle og male. Særlig ikke når de som bodde der før har gjort en relativt dårlig jobb med vedlikehold av vegger osv. Mye billigløsninger for å si det sånn.

Så vi endte opp med å rive av tapet osv osv fra stua, rive gulvet på rommet til Kristin, rive et skap, legge nytt panel, tak... helsparkle vegger, pusse, vaske, male....

Og ja. Det elektriske er kommet helt sist på prioriteringslista fordi det er mer kritisk at vi har stua klar til å ta i mot stor møbler.

Også jobber vi jo. Og har barn. Så dette viste seg kjapt å bli mye mer tidkrevende og stressende enn det vi hadde sett for oss.

Men vi har fantastiske venner og familie. Mamma og pappa har stilt opp som barnevakt, revet gulv, malt, lagt nytt gulv, tak osv. Ene broren min og kjæresten hans har vært innom to kvelder for å hjelpe til å skrape av gammel tapet og male.

Søskenbarnet mitt Lisa satt barnevakt på kveldstid en hel uke.

Min veldig gode venn Ketil var med meg på Ikea å handlet møbler.

Magnus fikk sin gode kollega og venn til å hjelpe til med å ta ned tunge ting fra loftet.

Og i dag og i morgen kommer min onkel å hjelper til med å få flyttet stormøblene.

Og på mandag og tirsdag kommer svigermor for å vaske ut "gammelhuset".

Vi er omringet av flotte mennesker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar