onsdag 15. februar 2012

Teveltunet - jobbseminar

Mandag klokken 08.00 tok vi bussen fra Beddingen (Solsiden) og begynte turen mot Teveltunet i Meråker. Og når jeg sier vi så mener jeg jobben. Et jobbseminar. Dere vet, de som bruker å inneholde en liten faglig del og en stor sosial del.



Vel, Teveltunet er en nydelig avsides plass oppi fjellene helt ved svenskegrensa. Og det ble ikke en liten faglig del, det ble mye. Men det var så interessant at jeg ble helt mentalt utslitt etter første dag. Det handlet om å endre tankesett, se positive ting framfor de negative og fokusere på det man kan gjøre noe med og ikke grave seg ned med møkka man ikke kan gjøre noe med.

Selv om temaet/ene var interessante så skal mesteparten av æren tilegnes kursholderen/coacheren, Rune Sagør fra Mind. (www.mind.no) Han klarte å holde meg fokusert og med alle timene, både dag 1 og dag 2. Og dag 2 var preget av en relativt sen kveld med en god del alkohyler innabords, så han burde hatt applaus daglig for å få til dette. En av de beste seminarene jeg har vært på!

Og maten på Teveltunet.... Jeg vet egentlig ikke helt om jeg tør å si så mye om den, da jeg risikerer å gråte en skvett over at jeg ikke kan lage noe sånt. Gammeldags mat, noe stekt over bål, saltbakte poteter med sprøtt skall og litt hvitløkssmør som smeltet over, biff du bare kan drømme om, soppstuing... Ja, der kom tåren.



Alt i alt, to meget flotte dager som toppet seg da jeg kom hjem til roser, kort og sjokolade. OG jeg fikk sove på sofaen. Jeg var jo litt sliten ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar