torsdag 17. februar 2011

Det hjelper lite at sola skinner

når det blåser sur vind ute altså. Gradestokken viser ikke mer enn -4, men jeg er sikker på at de effektive kuldegradene er -16! I sentrum er det isende kaldt og jeg står å hutrer mens jeg venter på bussen.

Jeg gleder meg noe helt vanvittig til våren og sommeren nå. Skal bli en fryd å bare kunne smette på seg et par sko og gå ut. Uten boblejakke, skjerf, votter, luer, vindbukse og vintersko.

Drømmer om grilling i på verandaen..... Marinerte kyllingfileter, marinert fisk av noe slag i folie, scampi, kjøtt, pølser.... Mens barna bader i bassenget eller løper rundt barbent i gresset. En kald øl eller litt hvitvin på mor og far..... Sol... Varme....







Nei, nå drømte jeg meg bort gitt. En liten titt ut av vinduet og jeg er tilbake til virkeligheten.

Mens vi venter på våren så får vi bare huske å kle oss godt, bruke isbrodder og gjøre det beste ut av vinteren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar